Northrop Grumman hat bislang noch nicht nicht allzuviel zu dieser Mission veröffentlicht.
The twin RD-181 engines on the Antares first stage will be able to fly at full throttle through the period of maximum aerodynamic pressure on the rocket...The higher throttle setting is possible thanks to modifications to strengthen the Antares rocket’s first stage structure, which is made by Yuzhmash in Ukraine
The NG-12 mission is set to deliver some 8,200 pounds of supplies and experiments to the space station, nearly 10 percent more than the previous Antares/Cygnus flight. ...The Cygnus spacecraft for the NG-12 mission will launch with 10 mid-deck lockers for stowage and experiments, and six of the lockers will be powered throughout the flight to the space station. That’s an improvement from six lockers — and four powered lockers — on the NG-11 mission....The Cygnus spacecraft launching Saturday also carries additional communications and telemetry equipment to connect scientists with their experiments throughout the mission, from liftoff through arrival at the space station.
könnte Cygnus so in Zukunft auch als autonome Experimentierplattform (free-flyer) fliegen?
Zitat von: Schillrich am 30. Oktober 2019, 15:18:51 könnte Cygnus so in Zukunft auch als autonome Experimentierplattform (free-flyer) fliegen?Das wird schon gemacht. NG-11 hat im August von der ISS abgedockt und ist immer noch oben:https://www.nasaspaceflight.com/2019/08/ng-11-cygnus-months-orbit-tests/
Auf den Photos oben vor dem Start hat Antares eine "Mütze auf, scheint eine Art Schutzfolie zu sein.Wird diese vor dem Start abgenommen, oder reißt sie im Flug einfach ab?Viele Grüße,Mork