.
Mary,
two+ decades ago astronomers and scientists was "sure" (from calculations and statistics only) that just a few stars should have planets (that claims was also used by those who don't believe in possible alien life)
despite not an astronomer, I've always said (only by logic) that nearly all (similar born) stars could have planets (and now, thanks to better instruments and techniques, my past opinion is confirmed by facts)
I believe (someday) we'll found many exoplanets with many interesting exomoons (however, the problem of the low gravity of small planets, to capture big moons, has a logic)
but we can also imagine big planets like Neptune much closer to their stars (and with no life on them) but having many earth-sized moons with different life forms and space travel / contacts between them of the Star Trek kind...
Zwei Jahrzehnten Astronomen und Wissenschaftler war "sicher" (von Berechnungen und Statistiken nur), die nur ein paar Sterne Planeten haben sollten (das behauptet wurde auch von denen, die glauben nicht an möglichen außerirdischen Lebensformen)
Trotz nicht ein Astronom, ich habe immer gesagt, (nur per Logik), dass fast alle (ähnlich geboren) Sterne Planeten haben könnten (und jetzt, dank der besseren Instrumenten und Techniken, meine Vergangenheit Stellungnahme wird durch Tatsachen)
Ich glaube (irgendwann) finden wir viele Exoplaneten mit vielen interessanten exomoons (wie auch immer, das Problem der geringen Schwere der kleinen Planeten, um große Monde, hat eine Logik)
Aber wir können auch vorstellen, große Planeten wie Neptune viel näher an ihre Stars (und kein Leben auf ihnen), aber mit vielen Erde Größe Monde mit unterschiedlichen Lebensformen und Raumfahrt / Kontakte zwischen ihnen der Star Trek Art ...
.