Der aktuelle Stand der Budget-Gesetze für die NASA steurt auf eine absolute Katastrophe für Commercial Crew und Earth Sciences (Erdbeobachtung) zu.
Der Gesetzesentwurf sieht eine Kürzung von den beantragten mehr als 1,2 Mrd. $ auf 900 Millionen vor. SLS und Orion bekommen ca. 600 Millionen mehr als beantragt.
Der Präsident hat zwar mit einem Veto gedroht. Er benutzt seine Veto Macht aber so selten (bisher nur 3 mal) daß die Drohung nicht ernst genommen wird.
Ein Statement von NASA Administrator Charles Bolden.
Ich bin zutiefst enttäuscht, daß der Senat nicht vollständig den Plan unterstützt, wieder amerikanische Astronauten von amerikanischem Boden zu starten und statt dessen bevorzugt, weiter Schecks für Russland zu schreiben.
June 11, 2015
RELEASE 15-123
NASA Administrator Statement on Senate Appropriations Subcommittee Vote on Commercial Crew Budget
The following is a statement from NASA Administrator Charles Bolden on the Senate Appropriations subcommittee vote Wednesday on NASA’s Fiscal Year 2016 commercial crew budget:
"I am deeply disappointed that the Senate Appropriations subcommittee does not fully support NASA's plan to once again launch American astronauts from U.S. soil as soon as possible, and instead favors continuing to write checks to Russia.
“Remarkably, the Senate reduces funding for our Commercial Crew Program further than the House already does compared to the President’s Budget.
“By gutting this program and turning our backs on U.S. industry, NASA will be forced to continue to rely on Russia to get its astronauts to space – and continue to invest hundreds of millions of dollars into the Russian economy rather than our own.
“I support investing in America so that we can once again launch our astronauts on American vehicles.”
Ein Tweet von Charles Lurio
https://twitter.com/TheLurioReport/status/608707404713312257Understand that Boeing pushing HARD to reduce Commercial Crew funds to force NASA to 'downselect' to one provider - them.
Ich verstehe die Situation so, daß Boeing HART für die Budget-Kürzung drückt. Sie wollen die NASA zwingen, auf einen Anbieter - Boeing - zu gehen.
Keine Ahnung, was ich von dem Kommentar von Lurio halten soll. Er gilt als seriös.