You want numbers, ok. here they are (once again):
GLOW of Ares-I: ca. 2.000.000lbs or about 1000 metric tons.
Lift-off thrust of the 5-Seg. SRB: ca. 3.500.000lbf or about 1.700 metric tons.
As 1.700 tons (Thrust) are a lot more than 1.000 tons (Weight), the rocket WILL fly.
The "concerns" about an "underpowered" Ares-I are all about 1 or 2 tons less lift capacity than originally planned.
sorry, but you're wrong... the 5-seg.SRB's 3.5 Mlbs. is the
[size=16]PEAK[/size] thrust that is available a few seconds after lift-off and for about 15 seconds, then, the SRB thrust falls, falls, falls, falls to half and less within the 123 seconds of the SRB burning (see the graph below about the shuttle-SRB thrust curve) so, the SRB "peak" thrust is a good figure to do a comparison, but NOT to know how much tons the new SRB can lift to 55+ km. of altitude
that's why the early CLV upperstages' mass (calculated by NASA engineers!) was
ONLY 182 mT MAX and NOT "200", "300" mT or more (as the 3.3 Mlbs. peak thrust of the standard SRB could suggest...)
infact, each shuttle-SRB can lift itself and ONLY 240 mT of (shuttle, ET, payload) mass to 45 km. of altitude
if you start from the REAL figures of the max upperstages' mass of both (4-seg. and 5-seg.) motors (that NASA give in its OFFICIAL documents) you'll discover that a 5-segments SRB can't lift (both) 192 mT of upperstages' mass AND the 5th segment's "extra-mass" to 55+ km. of altitude
...just read again my article...
Entschuldigung, aber Sie sind falsch ... 5 - seg.SRB 'n 3,5 Mlbs. Ist die
[Größe = 16] PEAK [/ Größe] [/ b], dass Schub steht ein paar Sekunden nach dem Abheben und für etwa 15 Sekunden, dann, die SRB Schub fällt, fällt, fällt, fällt die Hälfte Und weniger in den 123 Sekunden der SRB Brennen (siehe die Grafik unten über den Shuttle - SRB Schub Kurve), so die SRB "Spitzenzeiten" Schub ist eine gute Figur zu tun, einen Vergleich, aber NICHT zu wissen, wie viel Tonnen der neuen SRB Kann Aufzug bis 55 + km. Höhenverlust
Das ist der Grund, warum die frühen CLV upperstages "Masse war NUR 182 mT MAX [/ b], und NICHT 200, 300 mT oder mehr (als die 3,3 Mlbs. Höhepunkt Schub der Norm SRB empfehlen könnte ...)
Infact, jedes Shuttle - SRB Aufzug selbst und können NUR 240 mT der Masse zu 45 km. Höhenverlust
, Wenn Sie beginnen mit dem REAL Zahlen der max upperstages "Masse der beiden (4 - Segment. Und 5 - Segments.) Motoren (NASA, die in ihrer OFFIZIELLE Dokumente), entdecken Sie, dass ein 5 - Segmente SRB kann nicht aufheben (Beide) 192 mT von upperstages "Masse UND seine eigene zusätzliche Masse bis 55 + km. Höhenverlust
... Nur wieder meine Artikel lesen ...
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