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I've UPDATED my "Ares-1 can't fly" article...
http://www.ghostnasa.com/posts/012arescantfly.html...with an interesting thing found on the web:
Two years ago, when I've FIRST remarked on a Space forum the problem of the lack of a "safe lift-off abort mode" in the upcoming Ares-1, I was (literally) submerged by lots of critics and insults, but, now, surfing the web, I've found and SAVED (a "disliked" web page can disappear overnight...) a very interesting June 12, 1997 Boeing's News Release titled "Boeing To Study Liquid Fly Back Shuttle Boosters For NASA"...
http://www.boeing.com/news/releases/1997/news.release.970612.html...where the Boeing LFBB Program Director Ira Victer said that...
"LFBB will use liquid propellants and will be fully throttleable and capable of safe shutdown. SRBs, which use a solid propellant, cannot be turned off once ignited... "The result is a booster system [the LFBB] more tolerant of engine failure and less likely to require mission aborts," Victer said. "In addition, hazardous booster operations in NASA Kennedy Space Center (KSC) Vehicle Assembly Building are eliminated, since LFBB fueling operations would occur on the launch pad, much the way the Shuttle's external tank is loaded today". Then, in this ten-years-old document, BOEING (clearly) seems agrees with me...
However, I'm not against the SRBs used as 1st stage of a rocket for manned launches... my only concern is that, this solution, needs many safety, structure and acceleration tests made NOW (not in 2009+) then, BEFORE any "final decision" about the Ares-1.
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Ich habe meine AKTUALISIERT "Ares - 1 kann nicht fliegen" Artikel ...
http://Http://www.ghostnasa.com/posts/012arescantfly.html ... Mit einer interessanten Sache auf dem Netz:
Vor zwei Jahren, als ich bemerkt habe ERSTE auf einem Space Forum das Problem des Mangels an einer "sicheren Abheben abbrechen", in der nächsten Ares - 1, ich war (buchstäblich) die unter den vielen Kritikern und Beleidigungen, sondern , Jetzt, im Internet surfen, ich habe gefunden, und SAVED (eine "Abneigung" Webseite kann verschwinden, Übernachtung ...) eine sehr interessante June 12, 1997 Boeing News Release Titel "Boeing Zum Studieren Liquid Fly Back Shuttle Booster Für die NASA" ...
http://Http://www.boeing.com/news/releases/1997/news.release.970612.html ... Wo die Boeing LFBB Program Director Ira Victer gesagt, dass ... "LFBB wird flüssigen Treibstoffen und wird voll throttleable und in der Lage sind sicher herunterfahren. SRBs, die mit einem festen Treibstoffe, kann nicht deaktiviert werden, sobald gezündet ..." Das Ergebnis ist ein System Booster [LFBB] mehr Toleranz des Motors Scheitern Und weniger wahrscheinlich zu verlangen Mission bricht ", Victer gesagt." Darüber hinaus, gefährliche Booster Operationen in der NASA Kennedy Space Center (KSC) Vehicle Assembly Building werden eliminiert, da LFBB Tanken würden auf der Startrampe, viel, wie die Shuttle externen Tank geladen ist heute ".
Dann, in diesem zehn Jahre alten Dokument, BOEING (klar) scheint stimmt mit mir ...
Aber ich bin nicht gegen die SRBs als 1. Stufe der Rakete für bemannte startet ... Meine einzige Sorge ist, dass diese Lösung, braucht viele Sicherheit, die Struktur und die Beschleunigung Tests gemacht NOW (nicht 2009 +), dann VOR jede "endgültige Entscheidung" über die Ares - 1.
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